ဘြဲ႔လြန္က်မ္းတစ္ခုတြင္ ပါ၀င္သင့္ေသာ အခန္းက႑မ်ားအား ေဖာ္ျပခဲ႔ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
သင္သည္ ယခုမွ စ၍ ဘြဲ႔လြန္က်မ္းအား စတင္ေရးသားၿပီ ဆိုပါစို႔။ စတင္ေရးသားရန္ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းမွာ ေရးသားမည့္ အေၾကာင္းအရာ၏ ေကာက္ေၾကာင္း (Outline) အား စတင္ေရးသားျခင္း ျဖစ္သည္။ ေ႐ွးဦးစြာ ထည့္သြင္းေရးသားရန္ ရည္႐ြယ္ထားေသာ ဘြဲ႔လြန္က်မ္း၏အခန္း(Table of Contents) မ်ားအား စတင္ျပဳစု၍ အခန္းငယ္မ်ား၊ အခန္းခြဲငယ္မ်ား (Sections and Subsections)ျဖင့္ ပံုၾကမ္းေဖာ္ပါ။ ထုိ႔ေနာက္ ထိုအခန္းငယ္မ်ား တစ္ခုစီ၏ အတိုခ်ဳပ္ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအား ျပဳစုပါ။ ထိုကဲ႔သို႔ ေကာက္ေၾကာင္းအား ပံုေဖာ္ရာတြင္ စာမ်က္ႏွာ ၂ မ်က္ႏွာ မွ ၅မ်က္ႏွာ ခန္႔အတြင္း ႐ိွသင့္သည္။ သင္ႏွင့္ သင္၏ဘြဲ႔လြန္က်မ္း ႀကီးၾကပ္သူဆရာက ေကာက္ေၾကာင္းအား ျပန္လည္ စစ္ေဆးရာတြင္ သင္ေျဖ႐ွင္းသည့္ ေမးခြန္း(သို႔) ျပႆနာ ႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ မသက္ဆိုင္သည္မ်ားအား ပယ္ဖ်က္၍ လိုအပ္သည္မ်ားအား ျဖည့္စြက္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ ေကာက္ေၾကာင္းအဆင့္တြင္ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုလံုးအား ေရးသားၿပီးကာမွ ျပန္လည္ ျဖည့္စြက္ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ပယ္ဖ်က္ပစ္ရျခင္းထက္စာလွ်င္ မ်ားစြာ အခ်ိန္ကုန္လူပန္းသက္သာေစသည္။
ဘြဲ႔လြန္က်မ္းတစ္ခုၿပီးစီးရန္ အခ်ိန္မည္မွ်လိုအပ္မည္နည္း။
သင္ထင္ထားသည္ထက္ ပို၍ၾကာပါသည္။ သင္သည္ ဘြဲ႔လြန္က်မ္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာ သုေတသနဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား (Model မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္း၊ တြက္ခ်က္ျခင္း ) ၿပီးေျမာက္သြားသည္ဆိုေသာ္ျငားလည္း ဘြဲ႔လြန္က်မ္းေရးသားရန္ အတြက္ အနည္းဆံုး ၆လခန္႔ (ဘာသာရပ္ေပၚမူတည္၍ကြဲၿပားႏိုင္သည္) လိုအပ္သည္ ဆိုသည့္ အခ်က္အား အေျမာ္အျမင္႐ိွစြာျဖင့္ တြက္ဆထားသင့္သည္။ ဆုိလိုသည္မွာ ဘြဲ႔လြန္က်မ္းအား စာစီစာ႐ိုက္ျပဳလုပ္ရသည့္ ၾကာျမင့္ခ်ိန္အား ရည္႐ြယ္လိုျခင္းမဟုတ္ပဲ သင္၏႐ွာေဖြေတြ႔႐ိွခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည့္စံုစြာ ႐ွင္းလင္းတင္ျပႏိုင္ရန္ ၾကာျမင့္မည့္ အခ်ိန္ ဟူသည့္အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။
သုေတသနက်မ္းအား စစ္ေဆးအကဲျဖတ္သူမ်ား၏ ဆီလိုအေပါက္႐ွာကာ ေ၀ဖန္ႏိုင္သည့္ အားနည္းခ်က္မ်ားအား ျပန္လည္သံုးသပ္ကာ ေရးသားျပဳစုျခင္းသည္ အခ်ိန္လြန္စြာကုန္ေစသည္။ ဤကဲ႔သုိ႔ အခ်ိန္ယူကာ ျပဳစုႏိုင္မွသာလွ်င္ ၿပီးျပည့္စံုေသာ က်မ္းတစ္ေစာင္ျဖစ္ေပမည္။
က်မ္းတစ္ေစာင္အား စတင္ေရးသားသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ သင္၏ႀကီးႀကပ္သူဆရာသည္ တန္း၀င္က်မ္း တစ္ေစာင္၏ ႐ႈေထာင့္မွ စတင္၍ၾကည့္ေကာင္းႀကည့္ေပလိမ့္မည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သင္သည္ က်မ္းစတင္မျပဳစုမီွ အခ်ိန္က ဆရာႏွင့္မိမိ၏ အတူတကြ နားလည္ထားမႈမ်ားသည္ ဤအခ်ိန္မွစ၍ နားလည္မႈလြဲမွားေကာင္း လြဲမွားေနသည္ ကိုေတြ႔႐ိွလာႏိုင္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္လိုသည္။ အဂၤလိပ္ဘာသာသည္ မိခင္ဘာသာစကား မဟုတ္သူမ်ားအတြက္(ႀကီးၾကပ္သူဆရာ(သို႕) က်မ္းျပဳစုသူ)မိမိ၏အယူအဆ၊ အေတြးအေခၚမ်ားအား တစ္ျခားသူအား လံုးေစ႔ပတ္ေစ႔ နားလည္ေစရန္ ေဖာ္ျပရာတြင္ ခက္ခဲႏိုင္သည့္အတြက္ ျပန္လည္စစ္ေဆးမႈမ်ား မ်ားစြာလိုအပ္သည္။ အမွန္ဆိုရလွ်င္ သင္၏ႀကီးၾကပ္သူဆရာသည္ သင့္က်မ္းအား စစ္ေဆးတည္းျဖတ္ရာ၌ ျမန္ဆန္မႈ မ႐ိွႏိုင္သည္ကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္သည္။
အနည္းဆံုး အခ်ိန္လံုေလာက္စြာယူပါ။ အလ်င္စလိုလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ သင္၏ Thesis defense တြင္ဆိုးက်ိဳးမ်ားသာ ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္၍ျဖစ္သည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
No comments:
Post a Comment