အခန္း(၄) သုေတသန၏ရည္႐ြယ္ခ်က္ အားေဖာ္ျပျခင္း
အင္ဂ်င္နီယာဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ ဘြဲ႔လြန္က်မ္း ေရးသားရာ၌ သုေတသနျပဳလုပ္ရျခင္း၏ “ရည္႐ြယ္ခ်က္”အား “ျပႆနာ” အေနျဖင့္ ႐ွာေဖြတင္ျပေလ႔႐ိွသည္။ သို႔ေသာ္ အျခားဘာသာရပ္မ်ား၌ “နားမလည္ေသးေသာ ေမးခြန္း” အားေျဖဆိုရန္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ တင္ျပေလ႔႐ိွ၏။ မည္သည့္ပံုစံျဖင့္မဆို ဤအခန္း၌ အဓိက အခ်က္(၃)ခ်က္ပါ၀င္သည္။
၁။ သင္၏ဘြဲ႕လြန္က်မ္းက ေျဖ႐ွင္းမည့္ ျပႆနာအား က်စ္လ်စ္ျပည့္စံုေသာ ေဖာ္ျပခ်က္၊
၂။ အခန္း(၃) ၌ ေဖာ္ျပခဲ႔ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားအား ကိုးကား၍ သင္ေျဖ႐ွင္းမည့္ ျပႆနာသည္ မည္သူမွ ေျဖ႐ွင္းထားျခင္း မ႐ိွေသးေၾကာင္း အက်ိဳးအေၾကာင္းျဖင့္ ေဖာ္ျပခ်က္၊
၃။ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဤျပႆနာအား ေျဖ႐ွင္းရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း အား ေဆြးေႏြးခ်က္၊ စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။
အထက္ေဖာ္ျပထားေသာ အခ်က္(၂) သည္ အခန္း(၃)၌ သင္တင္ျပခဲ႔ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားအား ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာသံုးသပ္မႈ ျဖစ္သည္။ ဥပမာ- NP-complete ျပႆနာအား ေျဖ႐ွင္းရန္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ နည္းလမ္းအသစ္ တစ္ခုခုအား ေဖာ္ထုတ္မည္ ဆိုပါစို႔။ အခန္း(၃)၌ ေဖာ္ျပခဲ႔ေသာ ခ်ဥ္းကပ္ပံု နည္းလမ္းမ်ား၏ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္မ်ားအား ႏိႈင္းယွဥ္တင္ျပျပီး မည္သို႔ေသာ အေျခအေန (တြက္ခ်က္ရန္ (သို႔) အေျဖထုတ္ရန္ အခ်ိန္ကာလ ၾကာျမင့္ျခင္း၊ ျပႆနာအားလံုးအား မေျဖ႐ွင္းႏိုင္ျခင္း) တြင္ ေျဖ႐ွင္းရန္ သင့္ေတာ္မႈ မ႐ွိေၾကာင္း ႐ွင္းလင္း ျပသသင့္သည္။ ထို႔ေနာက္ အခန္း(၄)၏ ေနာက္ဆံုး အပိုင္း၌ သင္ေဖာ္ထုတ္မည့္ နည္းလမ္းသည္ မည္သို႕မည္ပံု အသံုး၀င္ေၾကာင္း ႐ွင္းလင္းေဖာ္ျပႏိုင္သည္။
ဤသို႔အားျဖင့္ သင္႔သုေတသန၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္အား သိ႐ိွလိုေသာ စာဖတ္သူမ်ားအား ဤအခန္းမွ မီးေမာင္းထိုးျပႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။
အခန္း(၅)။ ေျဖ႐ွင္းပံု နည္းလမ္းအား ေဖာ္ျပျခင္း။
ဤအပိုင္း၌ ေရးသားမည့္ ပံုစံသည္ အတည္တက်မ႐ိွပါ။ လိုအပ္သလို အခန္းခြဲမ်ား ထည့္သြင္းႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ အခန္းခြဲမ်ားတြင္ေရးသားမည့္ ဦးတည္ခ်က္မွာ တစ္ခုတည္းပင္။ ဆိုလိုသည္မွာ အခန္း(၄)တြင္ ေဖာ္ျပခဲ႔ေသာ ျပႆနာအား မည္သို႕ေျဖ႐ွင္းခဲ႔ပံု ႏွင့္ စစ္ေဆးသူမ်ား၏အကဲျဖတ္ ေမးခြန္းမ်ား (Thesis တစ္ေစာင္ ဘယ္လိုေရးမလဲ(၁) ၌ ေဖာ္ျပခဲ႔ၿပီး)ကို ေျပလည္ေၾကာင္း တင္ျပလိုေသာ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ျဖစ္သည္။
သတိျပဳရန္မွာ ျပႆနာအား ေျဖ႐ွင္းႏိုင္ခဲ႔ပံု နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႐ွင္းလင္းတင္ျပရာတြင္ တိုက္႐ိုက္ မသက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား (ဥပမာ- မိမိ လမ္းလြဲေရာက္ခဲ႔ပံု၊ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္ အေျဖမရ၍ ဒုကၡေရာက္ခဲ႔ရပံုမ်ား) အား ထည့္သြင္းျခင္းမျပဳပါႏွင့္။ ဘြဲ႔လြန္က်မ္းဆိုသည္မွာ ရသစာေပတစ္ပုဒ္ ေရးသားျခင္း မဟုတ္ပါ။ သို႕ျဖစ္၍ မိမိ၏ စိတ္ခံစားမႈ ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရာမ်ားအား ဤအခန္း၌ ထည့္သြင္းျခင္းမျပဳရန္ လိုအပ္သည္။
အခန္း(၆)။ နိဂံုး
ဤအခန္း၌ အပိုင္း(၃)ပိုင္း ပါ၀င္သည္။
၁။ မိမိေတြ႕႐ိွခ်က္မ်ားအေပၚ၌ သံုးသပ္တင္ျပျခင္း။ (Conclusions)
၂။ သုေတသနရလဒ္၏ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမႈ အႏွစ္ခ်ဳပ္။ (Summary of Contributions)
၃။ ဤသုေတသနမွ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ား။ (Future Research)
၁) အပိုင္း(၁) သည္သင္၏သုေတသန လုပ္ေဆာင္ခ်က္ တစ္ခုလံုးအား လုိရင္းတို႐ွင္း သံုးသပ္တင္ျပ ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ မိမိတင္ျပလိုသည့္ အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္မွ စတင္၍ အစဥ္အတိုင္းေရးသားကာ စာပိုဒ္ငယ္မ်ား ခြဲျခား၍ တင္ျပႏိုင္သည္။ သံုးသပ္ခ်က္အားလံုးသည္ သုေတသနေမးခြန္း (သို႕) ျပႆနာ ႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ ပတ္သက္ေနသင့္သည္။
ဥပမာ- (က) အခန္း(၄)၌ ေဖာ္ျပခဲ႔ေသာ ျပႆနာအား အခန္း(.....) မွ အခန္း (.....) အတြင္း ေျဖ႐ွင္းျပခဲ႔ပါသည္။
(ခ) ျပႆနာအား ေျဖ႐ွင္းရန္ အဓိက လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမွာ .........ျဖစ္ပါသည္။
စသည္ျဖင့္.....
၂) ဤအပိုင္းသည္ သင္၏လုပ္ေဆာင္မႈမွ ရ႐ိွေသာ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမႈမ်ား၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္အား စုစည္းတင္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဤအပိုင္းသည္ ဘြဲ႔လြန္က်မ္းအား အကဲျဖတ္သူမ်ား၏ အထူးအာ႐ံုစိုက္ရာ အခန္းက႑ ျဖစ္သည္။ အပိုင္း(၂)သည္ အပိုင္း(၁) ႏွင့္ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း အားျဖင့္ ရံဖန္ရံခါ ထပ္တူညီေနေလ႔႐ိွသည္။ သင္၏အသစ္ ႐ွာေဖြေတြ႔႐ိွခ်က္မ်ားအား အေရးႀကီးမႈ အလိုက္အမွတ္စဥ္တပ္၍ (သို႔) စာပိုဒ္ငယ္မ်ား ခြဲ၍ ေဖာ္ျပျခင္းမွာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။
ဥပမာ- (က) NP-complete ျပႆနာအား ပိုမိုျမန္ဆန္စြာျဖင့္ တြက္ခ်က္ႏိုင္သည့္ နည္လမ္းကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ႔ျခင္း၊
(ခ) မည္ကဲ႔သို႔ ျမန္ဆန္စြာ တြက္ခ်က္ႏိုင္သည္ကို သက္ေသသာဓကျဖင့္ ထင္႐ွားစြာ ျပသခဲ႔ျခင္း၊
စသည္ျဖင့္....
၃) ဤအပိုင္း၌ အျခားသုေတသီမ်ားက သင္၏ေတြ႕႐ိွခ်က္ကိုအေျခခံ၍ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ တိုးတက္ ျပန္႔ပြား ေစရန္အတြက္ ဆက္လက္ သုေတသနျပဳရန္ နည္းလမ္းမ်ား၊ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ားအား စာပိုဒ္ငယ္မ်ား ခြဲကာက်စ္လစ္စြာ တင္ျပေပးသင့္သည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)
No comments:
Post a Comment