Wednesday, February 25, 2009

ႏွင္းမုန္တိုင္း၏ေနာက္၀ယ္-

မုန္တိုင္းၿပီးရင္ ေလေျပလာစျမဲတဲ႔။

ၿပီးခဲ႔တဲ႔ ဇန္န၀ါရီလ(၃၁)ရက္ ၊ စေနေန႔က ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ေနရာတိုင္းလိုလိုမွာ ရာသီဥတုဆိုး၀ါးခဲ႔ပါတယ္။ ကၽြန္မေနတဲ႔ ၿမိဳ႕မွာေတာ႔ အဲဒီေန႔တစ္ေန႔လံုး ေလၾကမ္းေတြ တိုက္ၿပီး ႏွင္းေတြက်တာပါပဲ။ အျပင္ဘက္ထြက္ၿပီး အမိႈက္ပစ္ခ်င္တာေတာင္ ဘယ္လိုမွမထြက္ရဲေအာင္ ရာသီဥတုက ဆိုး၀ါးလွပါတယ္။ ခ်မ္းလိုက္တာလဲ အလြန္ပဲ။
ညပိုင္းေရာက္ေတာ႔ ေလတိုက္တာေရာ၊ ႏွင္းက်တာေရာ ရပ္သြားတယ္။ အိမ္နဲ႔ တကၠသိုလ္ကလဲ နီးနီးေလးဆိုေတာ႔ တစ္ေနကုန္ အခန္းေလးထဲမွာ ကုပ္ေနခဲဲ့ရတဲ႔ ကၽြန္မ အေညာင္းေျပအညာေျပ ေက်ာင္းဘက္သြားအံုးမွ ဆိုၿပီး အျပင္ကိုထြက္လိုက္ပါတယ္။

ႏွင္းက်ၿပီးကာစမွ ေတြ႔ရတဲ႔ ႐ႈခင္းက သိပ္လွတာပဲ။ ညပိုင္းလဲျဖစ္ေနေတာ႔ သစ္ပင္၊ သစ္ခက္ေလးေတြေပၚမွာ တင္ေနတဲ႔ ႏွင္းေလးေတြရဲ႕ ႐ႈခင္းက တကယ္႔ကို မေမ႔ႏိုင္စရာျမင္ကြင္းပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံမွာ မျမင္ႏိုင္တဲ႔ ႐ႈခင္းေပါ႔ ။ အိမ္တစ္ေခါက္ ကင္မရာျပန္ယူၿပီး ႏွင္းက်ၿပီးစျမင္ကြင္းေလးေတြကို မွတ္တမ္းတင္ထားလိုက္ပါတယ္။

ဒီလိုပဲ ႐ုန္းကန္ႀကိဳးစားမႈေတြ၊ ပင္ပန္း ခက္ထန္မႈေတြ၊ ခါးသီးတဲ႔အေတြ႔အႀကံဳေတြရဲ႕ေနာက္မွာ မိမိလိုခ်င္တဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ ႐ိွေနမွာပါ။

Saturday, February 14, 2009

Thesis တစ္ေစာင္ ဘယ္လိုေရးမလဲ(၆)

figure from www.CartoonStock.com

အႀကံၿပဳခ်က္မ်ား

သုေသသနက်မ္းအား ဖတ္႐ႉမည္႔သူ၏ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာအား ထည္႔သြင္းတြက္ဆထားျခင္း။
သင္သည္ သင္၏ သုေသသနက်မ္းအား မည္သို႔ေသာပုဂၢိဳလ္၊ မည္သို႔ေသာ (ပညာရပ္ဆိုင္ရာ အေတြ႕အၾကံဳ႐ိွေသာ) လူတန္းစားက ဖတ္႐ွဴမည္ (အတြက္ ရည္႐ႊယ္၍ေရးမည္)၊ ထိုသူမ်ားသည္ မည္သည္႕အေႀကာင္းအရာ၊အေျခခံမွ စတင္ ေရးသားျခင္းအားျဖင္႔ သင္၏ သုေသသနက်မ္းအား ပိုမိုနားလည္ေစမည္၊ စသည္ျဖင့္ ၾကိဳတင္တြက္ဆ ထားရေပမည္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ ထိုသူမ်ားသည္ သင္၏ သုေသသနဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္၌ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ႏွံ႔စပ္ေသာသူမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း သင္၏ သုေသသနလုပ္ငန္းစဥ္ (ဘြဲ႔လြန္စာတမ္း ကေျဖ႐ွင္းေပးမည့္ ေမးခြန္း(သို႕) ျပႆနာ) ႏွင့္ ဆက္စပ္၍ လက္႐ွိ အခ်ိန္တြင္ သင္လက္ပြန္းတတီး ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ႐ွိေနသေလာက္ ႐ွိခ်င္မွ ႐ွိေနေပလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သင္၏ သုေသသနက်မ္းအား ပိုမိုလြယ္ကူစြာ နားလည္ေစရန္ ခက္ခဲေသာ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ား(က႑)အား ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းႏွင့္ နားလည္လြယ္ေအာင္ ေဖာ္ျပပါ။ သင္၏ သုေသသနဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ႏွင့္ ဆက္စပ္မႈ႐ွိေသာသူအား ၾကိဳတင္ဖတ္ေစ၍ နားလည္လြယ္ျခင္း ႐ွိ၊ မ႐ွိ ၎စာဖတ္သူ၏ ထင္ျမင္ခ်က္အား ေတာင္းခံ၍ သင္၏ဘြဲ႔လြန္က်မ္း(စာတမ္း)အား ပိုမိုေကာင္းမြန္မႈ ႐ွိေစရန္အားထုတ္သင့္သည္။


စာဖတ္သူအား အလြန္အမင္း အားစိုက္ထုတ္ရေစျခင္းမွေ႐ွာင္႐ွားရန္။
ဤအခ်က္သည္ အလြန္ အေရးႀကီးပါသည္။ သင္၏ဘြဲ႔လြန္က်မ္း(စာတမ္း)တြင္ စစ္ေဆးသူမ်ား၏ ဘြဲ႔လြန္က်မ္းအား အကဲျဖတ္ ေမးခြန္းမ်ား(Thesis တစ္ေစာင္ ဘယ္လိုေရးမလဲ(၁)တြင္ ေဖာ္ျပျပီး)အား အခန္းခြဲ၊ေခါင္းစဥ္မ်ားျဖင့္ အလြယ္တကူထင္သာျမင္သာ႐ွိေစျပီး မွန္ကန္ေသာ စကားလံုးမ်ား၊ သဒၵါႏွင့္သတ္ပံုမွန္မ်ား ေ႐ြးခ်ယ္၍ ၎ေမးခြန္းမ်ားအား ေျဖဆိုရန္လိုအပ္သည္။ စစ္ေဆးသူမ်ားသည္ ၎ေမးခြန္းမ်ားအား သင္၏ဘြဲ႔လြန္က်မ္း(စာတမ္း)တြင္ အားစိုက္ထုတ္၍ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ လွန္ေလွာ ႐ွာေဖြရေလေလ စိတ္မ႐ွည္ေလေလ ျဖစ္ေစျပီး ဤအခ်က္သည္ ဘြဲ႔လြန္က်မ္းအား ျပန္လွန္ျပင္ဆင္ေရး ျဖစ္ေစရန္ ပိုမိုနီးစပ္လာေလပင္ ျဖစ္ေစပါသည္။


အေရးပါအရာေရာက္ေသာ အေႀကာင္းအရာ၊က႑မ်ားအား ပိုမို႐ွင္းလင္းေစရန္ ဆီေလ်ာ္ေသာ ေခါင္းစဥ္၊ေခါင္းစီးမ်ားျဖင့္ မီးေမာင္းထိုးျပပါ။ ဘြဲ႔လြန္က်မ္းတြင္ လြန္စြာမ်ားျပားလွေသာ အေႀကာင္းအရာ၊အခ်က္အလက္မ်ား ပါ၀င္ေနေသာေၾကာင့္ စာဖတ္သူအား ဘြဲ႔လြန္က်မ္းအကဲျဖတ္ ေမးခြန္းမ်ား၏ အေျဖမ်ားဆီသို႔ သြယ္၀ိုက္၍ ေခၚေဆာင္ျခင္းမျဖစ္ေစရန္ သတိထားပါ။


သတိျပဳရန္မွာ ဘြဲ႔လြန္က်မ္းသည္ ရသစာေပ၊ ဇာတ္လမ္းတစ္ခု မဟုတ္ပါ။ သုေသသန၏ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ ဘြဲ႔လြန္က်မ္းအကဲျဖတ္ေမးခြန္းမ်ားအား ႐ွာေဖြေျဖဆိုတင္ျပရန္ ပံုစံတက်ျဖင့္ စီစဥ္တင္ျပရေသာ သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္၏ အသိအမွတ္ျပဴ စာတမ္းတစ္ေစာင္ ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ သင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ သုေသသနလုပ္ငန္းစဥ္ အစီအစဥ္အတိုင္း (ဇာတ္လမ္းစဥ္ကဲ႔သို႔) ေရးသားရန္ မလိုအပ္ပါ။


သင္သည္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုအား ေရးသားရာတြင္ ထုိအေၾကာင္းအရာအား ေသခ်ာစြာ ႐ွင္းလင္းတင္ျပထားျခင္း မ႐ိွပဲ စာဖတ္သူ(ဘြဲ႔လြန္က်မ္းအကဲျဖတ္သူ)အား အရာရာ သိထားျပီးဟု ယူဆထားေသာ အသံုးအႏႈံး၊ပုဒ္စုမ်ား ၊ ဥပမာ "Clearly, this is the case..." or "Obviously, it follows that ..." စသည္မ်ား အား သံုးႏႈံးျခင္းမွ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေ႐ွာင္က်ဥ္သင့္သည္။ ဤအသံုးအႏႈန္းမ်ားသည္ စာဖတ္သူက သင္၏ဘြဲ႔လြန္က်မ္းအား ဖတ္႐ႈ၍ နားလည္သေဘာေပါက္ျခင္းမ႐ိွပါက (သင္၏႐ွင္းလင္းတင္ျပခ်က္ သည္ ျပည့္စံုျခင္းမ႐ိွေသာေၾကာင့္) စာဖတ္သူအား ေစာ္ကားသကဲ႔သို႔ ျဖစ္ေစသည္ ကို သတိျပဳရန္ လိုအပ္သည္။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း သင္၏႐ွင္းလင္းတင္ျပခ်က္သည္ ႐ွင္းလင္းျပည့္စံုပါက ႐ွင္းလင္းခ်က္အျပီးတြင္ ဤပုဒ္စုမ်ားအား အသံုးျပဳႏိုင္သည္။


ထို႔အျပင္ သင္၏ထင္ျမင္ခ်က္အား ခိုင္လံုေသာ အေထာက္အထားစာတမ္း ႏွင့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ တစ္စံုတစ္ရာ မ႐ိွပဲ မေရးသားသင့္ပါ။ ဥပမာ "software is the most important part of a computer system" ။ စစ္ေဆးသူမ်ားသည္ ဤေရးသားခ်က္အား ေထာက္ျပ၍ ဤကဲ႔သို႔ ေမးခြန္းမ်ိဳးေမးလာႏိုင္သည္ "Can you demonstrate that software is the most important part of a computer system?"



ကြန္ျပဴတာပ႐ိုဂရမ္၊ အသံုးခ်ပစၥည္းကိရိယာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍.....


ဘြဲ႔လြန္က်မ္းတစ္ခု၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္မွာ ထိုဘြဲ႔လြန္က်မ္း၏ ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးမႈ အေတြးအေခၚ ႏွင့္ အသိပညာမ်ားအား ပညာရပ္ဆိုင္ရာတိုးတက္မႈအတြက္ ေရးသားရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သင္သည္ သင္၏ သုေတသနတြင္ အသံုးျပဳခဲ႔ေသာ (သင္၏အေတြးအေခၚယူဆခ်က္သည္ မွန္ကန္ေၾကာင္း ျပသႏိုင္ရန္) ကြန္ျပဴတာ ပ႐ိုဂရမ္မ်ား၊ အသံုးျပဳခဲ႔ေသာ စက္ကိရိယာမ်ား ၊ ေ႐ွ႕ေျပးပံုစံမ်ား (prototypes) ေဖာ္ျပႏိုင္ေသာ္လည္း သတိျပဳရန္မွာ ဘြဲ႔လြန္က်မ္းသည္ ၎တို႔အား တင္ျပလိုရင္းမဟုတ္ပဲ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ အသိပညာ ဗဟုသုတမ်ားအား တင္ျပလိုရင္းပင္ျဖစ္သည္။ သင္သည္ ကြန္ျပဴတာ ပ႐ိုဂရမ္မ်ား၊ စက္ကိရိယာမ်ား အသံုးျပဳႏိုင္႐ံုမွ်ျဖင့္ အဆင့္ျမင့္ဒီဂရီတစ္ခုအား မရ႐ိွႏိုင္ပါ။ ၎တို႔အား အသံုးျပဳ၍ သင္၏ ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးမႈ အေတြးအေခၚအား ျပသႏိုင္ျခင္းျဖင္႔သာ အဆင့္ျမင့္ ဘြဲ႔လြန္ဒီဂရီအား ဆြတ္ခူးႏိုင္ေပမည္။


Master Thesis ႏွင့္ Doctoral Thesis အား ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္


မဟာဘြဲ႔လြန္က်မ္း ႏွင့္ ပါရဂူဘြဲ႔လြန္က်မ္း၏ အဓိက ကြာျခားခ်က္မွာ ဘြဲ႔လြန္က်မ္း၏ ဖြဲ႔စည္းပံုမဟုတ္ပဲ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ျပႆနာအတိမ္အနက္ ႏွင့္ ၎အားေျဖ႐ွင္းႏိုင္မႈ အဆင့္ပင္ျဖစ္သည္။

မဟာဘြဲ႔လြန္က်မ္းသည္ အသိပညာနယ္ပယ္ တိုးတက္ဖြံ႔ျဖိဳးမႈ၌ တစ္စိတ္တစ္ေဒသအားျဖင့္ အေထာက္အကူျပဳမႈ (သို႔မဟုတ္) ေကာင္းစြာဖြံ႕ျဖိဳးေနျပီးျဖစ္ေသာ နည္းပညာမ်ားအား မိမိျပဳလုပ္မည့္ သုေတသနနယ္ပယ္အသစ္၌ အသံုးခ်ႏိုင္မႈ ျဖစ္သည္။

ပါရဂူဘြ႔ဲလြန္က်မ္းသည္ အသိပညာနယ္ပယ္၌ ဆန္းသစ္တီထြင္ႏိုင္မႈ ႐ိွေသာ အေတြးအေခၚမ်ားအား ေပးႏိုင္ရေပမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပါရဂူဘြဲ႔လြန္က်မ္းတြင္ ပိုမိုခက္ခဲေသာ ျပႆနာအား ႐ွာေဖြေျဖ႐ွင္းရန္ လိုအပ္၍ ပိုမိုတိက်ခိုင္မာေသာ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ အသိပညာအား ေပးစြမ္းႏိုင္ျခင္း႐ွိရန္ လိုအပ္ေပသည္။

(ဘြဲ႔လြန္က်မ္းေရးသားခဲ႔သည့္ အေတြ႔အႀကံဳ၊ ဗဟုသုတမ်ားအား အေျခခံ၍ Prof. John W. ChinneckDept. of Systems and Computer EngineeringCarleton UniversityOttawa, Canada ၏ How to Organize your Thesis ကို ခံစားဘာသာျပန္ပါသည္။)

Friday, February 6, 2009

Thesis တစ္ေစာင္ ဘယ္လိုေရးမလဲ(၅)

စတင္ေရးသားျခင္း

ဘြဲ႔လြန္က်မ္းတစ္ခုတြင္ ပါ၀င္သင့္ေသာ အခန္းက႑မ်ားအား ေဖာ္ျပခဲ႔ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

သင္သည္ ယခုမွ စ၍ ဘြဲ႔လြန္က်မ္းအား စတင္ေရးသားၿပီ ဆိုပါစို႔။ စတင္ေရးသားရန္ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းမွာ ေရးသားမည့္ အေၾကာင္းအရာ၏ ေကာက္ေၾကာင္း (Outline) အား စတင္ေရးသားျခင္း ျဖစ္သည္။ ေ႐ွးဦးစြာ ထည့္သြင္းေရးသားရန္ ရည္႐ြယ္ထားေသာ ဘြဲ႔လြန္က်မ္း၏အခန္း(Table of Contents) မ်ားအား စတင္ျပဳစု၍ အခန္းငယ္မ်ား၊ အခန္းခြဲငယ္မ်ား (Sections and Subsections)ျဖင့္ ပံုၾကမ္းေဖာ္ပါ။ ထုိ႔ေနာက္ ထိုအခန္းငယ္မ်ား တစ္ခုစီ၏ အတိုခ်ဳပ္ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအား ျပဳစုပါ။ ထိုကဲ႔သို႔ ေကာက္ေၾကာင္းအား ပံုေဖာ္ရာတြင္ စာမ်က္ႏွာ ၂ မ်က္ႏွာ မွ ၅မ်က္ႏွာ ခန္႔အတြင္း ႐ိွသင့္သည္။ သင္ႏွင့္ သင္၏ဘြဲ႔လြန္က်မ္း ႀကီးၾကပ္သူဆရာက ေကာက္ေၾကာင္းအား ျပန္လည္ စစ္ေဆးရာတြင္ သင္ေျဖ႐ွင္းသည့္ ေမးခြန္း(သို႔) ျပႆနာ ႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ မသက္ဆိုင္သည္မ်ားအား ပယ္ဖ်က္၍ လိုအပ္သည္မ်ားအား ျဖည့္စြက္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ ေကာက္ေၾကာင္းအဆင့္တြင္ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုလံုးအား ေရးသားၿပီးကာမွ ျပန္လည္ ျဖည့္စြက္ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ပယ္ဖ်က္ပစ္ရျခင္းထက္စာလွ်င္ မ်ားစြာ အခ်ိန္ကုန္လူပန္းသက္သာေစသည္။


ဘြဲ႔လြန္က်မ္းတစ္ခုၿပီးစီးရန္ အခ်ိန္မည္မွ်လိုအပ္မည္နည္း။


သင္ထင္ထားသည္ထက္ ပို၍ၾကာပါသည္။ သင္သည္ ဘြဲ႔လြန္က်မ္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာ သုေတသနဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား (Model မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္း၊ တြက္ခ်က္ျခင္း ) ၿပီးေျမာက္သြားသည္ဆိုေသာ္ျငားလည္း ဘြဲ႔လြန္က်မ္းေရးသားရန္ အတြက္ အနည္းဆံုး ၆လခန္႔ (ဘာသာရပ္ေပၚမူတည္၍ကြဲၿပားႏိုင္သည္) လိုအပ္သည္ ဆိုသည့္ အခ်က္အား အေျမာ္အျမင္႐ိွစြာျဖင့္ တြက္ဆထားသင့္သည္။ ဆုိလိုသည္မွာ ဘြဲ႔လြန္က်မ္းအား စာစီစာ႐ိုက္ျပဳလုပ္ရသည့္ ၾကာျမင့္ခ်ိန္အား ရည္႐ြယ္လိုျခင္းမဟုတ္ပဲ သင္၏႐ွာေဖြေတြ႔႐ိွခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည့္စံုစြာ ႐ွင္းလင္းတင္ျပႏိုင္ရန္ ၾကာျမင့္မည့္ အခ်ိန္ ဟူသည့္အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။
သုေတသနက်မ္းအား စစ္ေဆးအကဲျဖတ္သူမ်ား၏ ဆီလိုအေပါက္႐ွာကာ ေ၀ဖန္ႏိုင္သည့္ အားနည္းခ်က္မ်ားအား ျပန္လည္သံုးသပ္ကာ ေရးသားျပဳစုျခင္းသည္ အခ်ိန္လြန္စြာကုန္ေစသည္။ ဤကဲ႔သုိ႔ အခ်ိန္ယူကာ ျပဳစုႏိုင္မွသာလွ်င္ ၿပီးျပည့္စံုေသာ က်မ္းတစ္ေစာင္ျဖစ္ေပမည္။

က်မ္းတစ္ေစာင္အား စတင္ေရးသားသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ သင္၏ႀကီးႀကပ္သူဆရာသည္ တန္း၀င္က်မ္း တစ္ေစာင္၏ ႐ႈေထာင့္မွ စတင္၍ၾကည့္ေကာင္းႀကည့္ေပလိမ့္မည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ သင္သည္ က်မ္းစတင္မျပဳစုမီွ အခ်ိန္က ဆရာႏွင့္မိမိ၏ အတူတကြ နားလည္ထားမႈမ်ားသည္ ဤအခ်ိန္မွစ၍ နားလည္မႈလြဲမွားေကာင္း လြဲမွားေနသည္ ကိုေတြ႔႐ိွလာႏိုင္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္လိုသည္။ အဂၤလိပ္ဘာသာသည္ မိခင္ဘာသာစကား မဟုတ္သူမ်ားအတြက္(ႀကီးၾကပ္သူဆရာ(သို႕) က်မ္းျပဳစုသူ)မိမိ၏အယူအဆ၊ အေတြးအေခၚမ်ားအား တစ္ျခားသူအား လံုးေစ႔ပတ္ေစ႔ နားလည္ေစရန္ ေဖာ္ျပရာတြင္ ခက္ခဲႏိုင္သည့္အတြက္ ျပန္လည္စစ္ေဆးမႈမ်ား မ်ားစြာလိုအပ္သည္။ အမွန္ဆိုရလွ်င္ သင္၏ႀကီးၾကပ္သူဆရာသည္ သင့္က်မ္းအား စစ္ေဆးတည္းျဖတ္ရာ၌ ျမန္ဆန္မႈ မ႐ိွႏိုင္သည္ကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္သည္။

အနည္းဆံုး အခ်ိန္လံုေလာက္စြာယူပါ။ အလ်င္စလိုလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ သင္၏ Thesis defense တြင္ဆိုးက်ိဳးမ်ားသာ ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္၍ျဖစ္သည္။

Figure from http://www.morris.umn.edu/academic/philosophy/Philosophy/seniorthesisdefense.htm

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

Posts with same label

Related Posts with Thumbnails