Open campus ဆိုတာဘာလဲ ဆိုေတာ႔ အထက္တန္း ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေလးေတြဟာ တကၠသိုလ္ အသီးသီးကို သြားၿပီး ေလ့လာေရး ကြင္းဆင္းခြင့္ ရၾကတာပါ။
ဂ်ပန္မွာ အထက္တန္းက (၃) ႏွစ္တက္ရၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ အထက္တန္း ဒုတိယႏွစ္နဲ႔ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ေက်ာင္းသားေတြက Open campus ကိုလာေလ့လာၾကတယ္။ သူတို႕ေတြဟာ အထက္တန္းေက်ာင္း ေအာင္ၿပီးရင္ ဘယ္ဘာသာရပ္ ကိုေ႐ြခ်ယ္ၿပီး တကၠသိုလ္ ၀င္ခြင့္ေျဖမယ္ ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဖို႕၊ မိမိ ကိုယ္တိုင္ စိတ္ပါ၀င္စားၿပီး သင္ယူေလ႔လာခ်င္တဲ႔ ဘာသာရပ္ကို ေ႐ြးခ်ယ္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ ဒီOpen campus ဆိုတဲ႔ အစီအစဥ္ကို တကၠသိုလ္ေတြက (၂)ရက္တိတိ ျပဳလုပ္ေပးတာေလ။
အဲဒီ Open campus အတြက္ တကၠသိုလ္မွာ ႐ိွတဲ႔ ဌာနအသီးသီးဟာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္ၾကရတယ္။
အဲဒီအတြက္ ဆရာတစ္ေယာက္က တာ၀န္ယူရၿပီး တာ၀န္ယူရတဲ႔ ဆရာက ဌာနမွာ ႐ိွတဲ႔ ဘြဲ႔လြန္ေက်ာင္းသားေတြကို ဘာေတြဘယ္လို ျပင္ဆင္သင့္တယ္ ဆိုတာ အႀကံေပး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲ ရတာပဲ။
ဒီႏွစ္မွာလဲပဲ ကၽြန္မတို႕ ဌာနက Open campus အတြက္ တစ္လေလာက္ႀကိဳတင္ၿပီး ျပင္ဆင္ခဲ႔ၾကတယ္။ ကၽြန္မတို႔ Lab က Theoretical Lab ျဖစ္တဲ႔အတြက္ အထက္တန္းအဆင့္ နာလည္ႏိုင္မဲ႔ ဘာသာရပ္နဲ႔ပတ္သက္တာေတြကို ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ၾကၿပီး Poster ေတြနဲ႔ ကေလးေတြ စိတ္၀င္စားမဲ႔ Quiz ေလးေတြ ဖန္တီးခဲ႔ၾကတယ္။ Experimental Lab ေတြကလဲ လက္ေတြ႔ခန္းအေသးေလးေတြ၊ စက္ပစၥည္း ကိရိယာေတြ ျပင္ဆင္ၾက ၊ Poster ေတြ၊ လက္ကမ္းစာေစာင္ေတြ ျပင္ဆင္ၾကနဲ႔ အားလံုးလိုလို မအားၾကရပါဘူး။
အဲဒီလို လုပ္ေဆာင္ခဲ႔ရတဲ႕အတြက္ တစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦး ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္မႈ နဲ႔ မိမိရဲ႕ ဘာသာရပ္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္၀င္စားမႈ ႐ိွေအာင္ တင္ျပ႐ွင္းလင္းႏိုင္မႈ စတဲ႔ အရည္အခ်င္းေတြကို တကၠသိုလ္က ဘြဲ႕လြန္ေက်ာင္းသားေတြ အေနနဲ႔ ရခဲ႔တဲ႔ အခြင့္အေရးေကာင္း တစ္ခုပါပဲ။
ဒီလိုနဲ႕ Open campus ေန႕ကိုေရာက္လာပါၿပီ။ ကၽြန္မတို႕လဲ ဌာနကို အခ်ိန္မွီ သြားေရာက္ရၿပီး ေက်ာင္းသားေလးေတြ လာရင္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနဖို႔ ျပခန္းကို ျပင္ဆင္ထားရပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ တကၠသိုလ္နဲ႔ နီးတဲ႔ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွာ ႐ိွတဲ႔ ေက်ာင္းအသီးသီးက အထက္တန္း ေက်ာင္းသား ေလးေတြဟာ ေက်ာင္း၀တ္စံုေလးေတြ အသီးသီး ၀တ္ဆင္ထားၾကၿပီး ဘစ္ကားႀကီးေတြနဲ႔ ေရာက္လာၾကပါၿပီ။
Campus ရဲ႕အ၀င္၀မွာ ႀကိဳဆိုေရး အဖြဲ႕႐ိွၿပီး အဲဒီအဖြဲ႕ကေန campus ရဲ႕ လမ္းၫႊန္ေျမပံု နဲ႔ ျပခန္းျပင္ဆင္ထားမဲ႔ အခန္းနံပါတ္ ေတြပါတဲ႔ စာ႐ြက္ေလးေတြ စသျဖင့္ ေ၀ငွေပးၿပီး ေက်ာင္းသားေလးေတြ အတြက္လိုအပ္တဲ႕ လမ္းၫြန္မႈ ေတြကို လုပ္ေဆာင္ေပးတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ ေမးခြန္း(၅)ပုဒ္ပါတဲ႔ စာ႐ြက္ေလးတစ္႐ြက္လဲ ပါတယ္ေလ။ ေက်ာင္းသားေလးေတြဟာ အဲဒီေမးခြန္း (၅)ပုဒ္ကို ေျဖႏိုင္ဖို႕အတြက္ အနည္းဆံုး ဌာန(၅)ခုကို သြားေရာက္ေလ့လာရမွာ ျဖစ္တယ္။ ေကာင္းတဲ႕ အစီအစဥ္တစ္ခုပဲ ေခ်ာင္ခိုေနလို႕မရေတာ႔ဘူးေပါ႔။ တစ္ခ်ိဳ႕ ေက်ာင္းသားေလးေတြဟာ ႏွစ္ေယာက္တြဲ၊ သံုးေယာက္တြဲ စသျဖင့္ အုပ္စုဖြဲ႔ ၿပီး သြားၾကသလို တစ္ခ်ိဳ႕ ကလဲ တစ္ေယာက္တည္းပဲ ဌာနေပါင္းစံု လိုက္ၿပီး ေလ႔လာၾကတာ ေတြ႕ရတယ္။
Poster ေတြ၊ စက္ပစၥည္းေတြ ခင္က်င္းျပသထား တဲ႔ ျပခန္းအသီးသီးမွာ တာ၀န္႐ိွ ဘြဲ႔လြန္ေက်ာင္းသားေတြဟာ တစ္ဖြဲဖြဲ ေရာက္႐ိွလာၾကတဲ႔ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားေလးေတြကို နားခ်ိန္၊ ထမင္းစားခ်ိန္ပင္မ႐ိွပဲ အားတက္သေရာ ႐ွင္းလင္းျပသၾကတယ္။ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားေတြအျပင္ undergraduate တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ ကပါ မိမိတို႔ ဘာသာရပ္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ႔ ျပခန္းေတြကို လာေရာက္ၾကည့္႐ႈ ေလ႔လာၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။
အထက္တန္းေက်ာင္းသားေလးေတြ အေနနဲ႕လဲ မိမိတို႔ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ဘာသာရပ္ဌာန အသီးသီးကို သြားေရာက္ ေလ့လာခြင့္ရၿပီး မသိနားမလည္တာေတြကို ေမးျမန္းႏိုင္ၾကတယ္။ မနက္ပိုင္းကေနစၿပီး ညေနပိုင္း အခ်ိန္အထိ တစ္ေနရာ၀င္ တစ္ေနရာထြက္နဲ႔ စိတ္ပါ၀င္စားစြာ ၀င္ေရာက္နားေထာင္ ၾကည့္႐ႈၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။ သူတို႕ေလးေတြဟာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ကိုလာေရာက္ခြင့္ရတဲ႕ အတြက္ ေပ်ာ္႐ႊင္ တက္ႂကြေနၾကတာေပါ႔။
ဒီလိုနဲ႔ သူတို႕ေလးေတြဟာ အထက္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီး တဲ႔ေနာက္ မိမိ စိတ္ပါ၀င္စားတဲ႔ ဘာသာရပ္ကို စိတ္ႀကိဳက္ေ႐ြးခ်ယ္ခြင္႔ ႐ိွၾကတယ္ေလ။ ဘယ္ဘာသာရပ္မဆို တကၠသိုလ္၀င္ခြင္႔ စာေမးပြဲ ေျဖဆိုၾကရတယ္။ အထက္တန္းမွာ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္ ျဖစ္သြားလို႔ ကိုယ္သင္ယူေလ႔လာခ်င္တဲ႔ ဘာသာရပ္ကို မသင္ယူႏိုင္မွာ မပူရပါဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ႔ ဘြဲ႔တစ္ခုရၿပီးမွ (ဒါမွမဟုတ္) ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ႔ အခ်ိန္တစ္ခုမွာ ေနာက္ထပ္ဘာသာရပ္တစ္ခုကို စိတ္၀င္စားၿပီး ေလ႔လာခ်င္တယ္ ဆိုရင္လဲ တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ ထပ္ေျဖ၊ တကၠသိုလ္ ပထမႏွစ္က ျပန္စၿပီး တက္ႏိုင္တဲ႔ အခြင့္အေရးလဲ ႐ိွတယ္ေလ။ အဲဒီေတာ႔ ဘာသာရပ္ ေ႐ြးခ်ယ္မႈ မွားယြင္းခဲ႔လို႔ စိတ္မ၀င္စားပဲ သင္ယူေနရတဲ႔ အျဖစ္မ်ိဳးလဲ မ႐ိွေတာ႔ပါဘူး။
ဂ်ပန္မွာ အထက္တန္းက (၃) ႏွစ္တက္ရၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ အထက္တန္း ဒုတိယႏွစ္နဲ႔ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ေက်ာင္းသားေတြက Open campus ကိုလာေလ့လာၾကတယ္။ သူတို႕ေတြဟာ အထက္တန္းေက်ာင္း ေအာင္ၿပီးရင္ ဘယ္ဘာသာရပ္ ကိုေ႐ြခ်ယ္ၿပီး တကၠသိုလ္ ၀င္ခြင့္ေျဖမယ္ ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဖို႕၊ မိမိ ကိုယ္တိုင္ စိတ္ပါ၀င္စားၿပီး သင္ယူေလ႔လာခ်င္တဲ႔ ဘာသာရပ္ကို ေ႐ြးခ်ယ္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ ဒီOpen campus ဆိုတဲ႔ အစီအစဥ္ကို တကၠသိုလ္ေတြက (၂)ရက္တိတိ ျပဳလုပ္ေပးတာေလ။
အဲဒီ Open campus အတြက္ တကၠသိုလ္မွာ ႐ိွတဲ႔ ဌာနအသီးသီးဟာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္ၾကရတယ္။
အဲဒီအတြက္ ဆရာတစ္ေယာက္က တာ၀န္ယူရၿပီး တာ၀န္ယူရတဲ႔ ဆရာက ဌာနမွာ ႐ိွတဲ႔ ဘြဲ႔လြန္ေက်ာင္းသားေတြကို ဘာေတြဘယ္လို ျပင္ဆင္သင့္တယ္ ဆိုတာ အႀကံေပး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲ ရတာပဲ။
ဒီႏွစ္မွာလဲပဲ ကၽြန္မတို႕ ဌာနက Open campus အတြက္ တစ္လေလာက္ႀကိဳတင္ၿပီး ျပင္ဆင္ခဲ႔ၾကတယ္။ ကၽြန္မတို႔ Lab က Theoretical Lab ျဖစ္တဲ႔အတြက္ အထက္တန္းအဆင့္ နာလည္ႏိုင္မဲ႔ ဘာသာရပ္နဲ႔ပတ္သက္တာေတြကို ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ၾကၿပီး Poster ေတြနဲ႔ ကေလးေတြ စိတ္၀င္စားမဲ႔ Quiz ေလးေတြ ဖန္တီးခဲ႔ၾကတယ္။ Experimental Lab ေတြကလဲ လက္ေတြ႔ခန္းအေသးေလးေတြ၊ စက္ပစၥည္း ကိရိယာေတြ ျပင္ဆင္ၾက ၊ Poster ေတြ၊ လက္ကမ္းစာေစာင္ေတြ ျပင္ဆင္ၾကနဲ႔ အားလံုးလိုလို မအားၾကရပါဘူး။
အဲဒီလို လုပ္ေဆာင္ခဲ႔ရတဲ႕အတြက္ တစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦး ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္မႈ နဲ႔ မိမိရဲ႕ ဘာသာရပ္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္၀င္စားမႈ ႐ိွေအာင္ တင္ျပ႐ွင္းလင္းႏိုင္မႈ စတဲ႔ အရည္အခ်င္းေတြကို တကၠသိုလ္က ဘြဲ႕လြန္ေက်ာင္းသားေတြ အေနနဲ႔ ရခဲ႔တဲ႔ အခြင့္အေရးေကာင္း တစ္ခုပါပဲ။
ဒီလိုနဲ႕ Open campus ေန႕ကိုေရာက္လာပါၿပီ။ ကၽြန္မတို႕လဲ ဌာနကို အခ်ိန္မွီ သြားေရာက္ရၿပီး ေက်ာင္းသားေလးေတြ လာရင္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနဖို႔ ျပခန္းကို ျပင္ဆင္ထားရပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ တကၠသိုလ္နဲ႔ နီးတဲ႔ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွာ ႐ိွတဲ႔ ေက်ာင္းအသီးသီးက အထက္တန္း ေက်ာင္းသား ေလးေတြဟာ ေက်ာင္း၀တ္စံုေလးေတြ အသီးသီး ၀တ္ဆင္ထားၾကၿပီး ဘစ္ကားႀကီးေတြနဲ႔ ေရာက္လာၾကပါၿပီ။
Campus ရဲ႕အ၀င္၀မွာ ႀကိဳဆိုေရး အဖြဲ႕႐ိွၿပီး အဲဒီအဖြဲ႕ကေန campus ရဲ႕ လမ္းၫႊန္ေျမပံု နဲ႔ ျပခန္းျပင္ဆင္ထားမဲ႔ အခန္းနံပါတ္ ေတြပါတဲ႔ စာ႐ြက္ေလးေတြ စသျဖင့္ ေ၀ငွေပးၿပီး ေက်ာင္းသားေလးေတြ အတြက္လိုအပ္တဲ႕ လမ္းၫြန္မႈ ေတြကို လုပ္ေဆာင္ေပးတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ ေမးခြန္း(၅)ပုဒ္ပါတဲ႔ စာ႐ြက္ေလးတစ္႐ြက္လဲ ပါတယ္ေလ။ ေက်ာင္းသားေလးေတြဟာ အဲဒီေမးခြန္း (၅)ပုဒ္ကို ေျဖႏိုင္ဖို႕အတြက္ အနည္းဆံုး ဌာန(၅)ခုကို သြားေရာက္ေလ့လာရမွာ ျဖစ္တယ္။ ေကာင္းတဲ႕ အစီအစဥ္တစ္ခုပဲ ေခ်ာင္ခိုေနလို႕မရေတာ႔ဘူးေပါ႔။ တစ္ခ်ိဳ႕ ေက်ာင္းသားေလးေတြဟာ ႏွစ္ေယာက္တြဲ၊ သံုးေယာက္တြဲ စသျဖင့္ အုပ္စုဖြဲ႔ ၿပီး သြားၾကသလို တစ္ခ်ိဳ႕ ကလဲ တစ္ေယာက္တည္းပဲ ဌာနေပါင္းစံု လိုက္ၿပီး ေလ႔လာၾကတာ ေတြ႕ရတယ္။
Poster ေတြ၊ စက္ပစၥည္းေတြ ခင္က်င္းျပသထား တဲ႔ ျပခန္းအသီးသီးမွာ တာ၀န္႐ိွ ဘြဲ႔လြန္ေက်ာင္းသားေတြဟာ တစ္ဖြဲဖြဲ ေရာက္႐ိွလာၾကတဲ႔ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားေလးေတြကို နားခ်ိန္၊ ထမင္းစားခ်ိန္ပင္မ႐ိွပဲ အားတက္သေရာ ႐ွင္းလင္းျပသၾကတယ္။ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားေတြအျပင္ undergraduate တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ ကပါ မိမိတို႔ ဘာသာရပ္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ႔ ျပခန္းေတြကို လာေရာက္ၾကည့္႐ႈ ေလ႔လာၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။
အထက္တန္းေက်ာင္းသားေလးေတြ အေနနဲ႕လဲ မိမိတို႔ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ဘာသာရပ္ဌာန အသီးသီးကို သြားေရာက္ ေလ့လာခြင့္ရၿပီး မသိနားမလည္တာေတြကို ေမးျမန္းႏိုင္ၾကတယ္။ မနက္ပိုင္းကေနစၿပီး ညေနပိုင္း အခ်ိန္အထိ တစ္ေနရာ၀င္ တစ္ေနရာထြက္နဲ႔ စိတ္ပါ၀င္စားစြာ ၀င္ေရာက္နားေထာင္ ၾကည့္႐ႈၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။ သူတို႕ေလးေတြဟာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ကိုလာေရာက္ခြင့္ရတဲ႕ အတြက္ ေပ်ာ္႐ႊင္ တက္ႂကြေနၾကတာေပါ႔။
ဒီလိုနဲ႔ သူတို႕ေလးေတြဟာ အထက္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီး တဲ႔ေနာက္ မိမိ စိတ္ပါ၀င္စားတဲ႔ ဘာသာရပ္ကို စိတ္ႀကိဳက္ေ႐ြးခ်ယ္ခြင္႔ ႐ိွၾကတယ္ေလ။ ဘယ္ဘာသာရပ္မဆို တကၠသိုလ္၀င္ခြင္႔ စာေမးပြဲ ေျဖဆိုၾကရတယ္။ အထက္တန္းမွာ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္ ျဖစ္သြားလို႔ ကိုယ္သင္ယူေလ႔လာခ်င္တဲ႔ ဘာသာရပ္ကို မသင္ယူႏိုင္မွာ မပူရပါဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ႔ ဘြဲ႔တစ္ခုရၿပီးမွ (ဒါမွမဟုတ္) ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ႔ အခ်ိန္တစ္ခုမွာ ေနာက္ထပ္ဘာသာရပ္တစ္ခုကို စိတ္၀င္စားၿပီး ေလ႔လာခ်င္တယ္ ဆိုရင္လဲ တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ ထပ္ေျဖ၊ တကၠသိုလ္ ပထမႏွစ္က ျပန္စၿပီး တက္ႏိုင္တဲ႔ အခြင့္အေရးလဲ ႐ိွတယ္ေလ။ အဲဒီေတာ႔ ဘာသာရပ္ ေ႐ြးခ်ယ္မႈ မွားယြင္းခဲ႔လို႔ စိတ္မ၀င္စားပဲ သင္ယူေနရတဲ႔ အျဖစ္မ်ိဳးလဲ မ႐ိွေတာ႔ပါဘူး။
1 comment:
ကုိယ္တက္ခ်င္တဲ့တကၠသုိလ္မွာ၀င္ခြင့္ေအာင္ရင္တက္
ႏုိင္တာရယ္၊ ဘဲြ႕တခုရျပီးေပမယ့္ေနာက္တကၠသုိလ္မွာ
ဘဲြ႕ေနာက္တခုအတြက္ထပ္တက္ႏုိင္တာရယ္ကုိ၊ သိပ္
သေဘာက်မိပါတယ္။ သူတုိ႔ကပညာေရးနဲ႔သုေတသန
ကုိဦးစားေပးတာေၾကာင့္ တုိင္းျပည္တုိးတက္တာဘဲ
ေနာ္။
Post a Comment